やぎポエム

ポエムとついてますがブログです。編集・ライターの林雄司のブログです。

僕のフィギュア

僕のフィギュアができた。

アーチーマクフィーで売っている。

20160921_001

ハトマスクをかぶった僕である。

5月にアーチーマクフィーに行ったときに、こんなの作ろうとしているんだとイラストを見せてくれたのだ。

20160921_002

これはYujiだと説明してくれた。It's me. Great!などと返事をしていたのだが、商品として売るときもYujiという名前になっているとは思わなかった。身に余る光栄である。親戚に配らなければ。マンションの管理人にもあげよう。

まさか自分のフィギュアができる人生だったとは思わなかった。ハトのマスクをかぶってふざけていたら予想外の展開である。人生、ふざけておくもんだ。

しかしこの手放しの好意にどうこたえたらいいだろう。

とりあえずはフィギュアと同じになるように緑色の上着と赤い靴を買った。マテルのフィギュアと同じサイズらしいので、バットマンの横にストレンジフレンズを置きたい。リカちゃん人形とはサイズが違うが、リカちゃん一家のなかに突然立っていてもおもしろいだろう。

いくつか送ってくれるらしいので届いたらまた報告したい。

--

ヤフー翻訳して少し直した英語

in English

My action figure came up. It is sold in ArchieMcphee.

When I went to ArchieMcphee in May, I had show the illustration which they were going to make.

They explained that this was Yuji.  I answered "Great!" , but did not think that a product name became Yuji. I am very happy. It is great honor. I must distribute it to a relative. Let's give it to neighbor too.

It brought an unexpected result to play with pigeon mask. I will joke all the time from now on.

At first I had bought a green jacket and red shoes to look alike action figure . Because it is same as Mattel figure , I want to put it beside batman. It is strange friends exactly.

When the figure arrives , I want to report it again.

ArchieMcphee, Thank you very much.